Sunday 23 June 2013

مرگ افشين اسانلو بايد پيگيری شود

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: آخرین تصویر ثبت شده از افشین اسانلو، زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت).
با روند رو به وخامت رسیدگی های پزشکی و بهداشتی، و همچنین کارشکنی در درمان زندانیان سیاسی در شکنجه گاه رجایی شهر کرج و همچنین وضعیت به شدت اسفبار غذایی در این زندان که تا به حال منجر به مرگ خاموش بسیاری از زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان گردیده است، وقوع فجایعی از این دست، همانگونه که طی ماه های گذشته به کرات شاهد آن بودیم، چندان دور از ذهن نبوده و با تداوم این روند و اعمال محدودیت های غیرانسانی بر علیه زندانیان سیاسی به طور یقین شاهد وقایع دردناک بیشتری در این زندان خواهیم بود. 


  آخرین تصویر ثبت شده از افشین اسانلو  


مرگ افشين اسانلو بايد پيگيری شود
کانون مدافعان حقوق کارگر: افشين اسانلو زنداني سياسي و راننده سابق شركت واحد ، در زندان رجائي شهر درگذشت. او در دادگاهي به زندان محكوم شده بود كه از داشتن وكيل محروم بود و در حالي كه جرم او سياسي و امنيتی عنوان شده بود، هيچ هيات منصفه اي در دادگاه حضور نداشت.
او تحت بازجوئي‌هاي شديد قرار گرفته بود، به طوري كه پس از بازجوئي به شهادت ساير زندانيان تعدادي از دندان‌هاي او شكسته بود و آثار ضرب و جرح در بدن او باقي بود.
اين امر در حالي اتفاق مي‌افتد كه ساير فعالان كارگري و خانواده‌هایشان تحت فشارهاي فزاينده‌اي قرار گرفته‌اند.
پس از بازگشت بهنام ابراهيم زاده به زندان، حال فرزند او، نيما كه در حال شيمي درماني است، وخيم شده به طوري كه ملاقات‌كنندگان او در بيمارستان از افسردگي و رنج مضاعف او خبر مي‌دهند.
همسر رضا شهابی مورد بازجویی قرار گرفته و همسر علی نجاتی محاکمه شده است.
شاهرخ زماني مورد بدرفتاري‌هاي زندان بانان قرار دارد و محمد جراحي به رغم توصيه پزشكان براي ادامه درمان در خارج از زندان، همچنان در شریط سختي در زندان تبريز به سر مي‌برد. رضا شهابی نیز شرایط مناسبی در زندان ندارد.
هم چنين پدرام نصرالهي، جليل محمدي، وفا قادری، شاهپور احساني راد و ديگر فعالان كارگري يا دوران زندان و بازجویي را مي‌گذرانند يا تحت پيگرد قضایي قرار دارند.
به نظر می‌رسد همه‌ی این فشارها به فعالان کارگری به این دلیل وارد می شود که مشکلات اقتصادی ناشی از تورم و گرانی‌های مضاعف و بیکاری فزاینده، زندگی را برای کارگران به شدت دشوار کرده است و مسوولان به جای حل این مسایل، نگرانی خود را از تمام شدن طاقت کارگران و اقدامات جدی‌تر آنان، به این گونه نشان می‌دهند.
كانون مدافعان حقوق كارگر خواستار پيگيري مرگ افشين اسانلو در زندان گوهر دشت بوده و از تمامي نهادهاي كارگري و مردمي داخلي و بين‌المللي مي‌خواهد كه با وحدت و همدلي بيشتر خواستار توقف فشارهاي فزاينده بر فعالان كارگري و اجتماعي شوند تا از چنین فجایعی جلوگیری شود.
ما خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمام زندانیان سیاسی و کارگری هستیم. 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin