Monday 26 March 2012

کرک داگلاس، ۹۵ ساله شد

کرک داگلاس، اسپارتاکوس هالیوود ۹۵ ساله شد کرک داگلاس، اسپارتاکوس هالیوود ۹۵ ساله شد

کرک داگلاس، اسپارتاکوس هالیوود ۹۵ ساله شد

کرک داگلاس یکى از بازیگران پرسابقه هالیوود در روز نهم دسامبر نود و پنجمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد. هنرپیشه‌ای که در تمام سال‌های فعالیتش در عرصه سینما و علیرغم سه بار نامزد شدن برای دریافت جایزه اسکار‌، هر بار دست خالی صحنه را ترک کرد.
گروهی از منتقدان کرک داگلاس را جزو بازیگران درجه یک هالیوود به شمار نمی‌آورند، اما فیلم‌هایی که این هنرپیشه در آنها ایفای نقش کرده، موفقیت چشمگیری را در گیشه داشته است. تصویری از داگلاس در کنار هنرپیشه‌ای نروژی که همبازی وی در فیلم "وایکینگ‌ها" بود.
"راه‌‌های افتخار" به کارگردانی استنلی کوبریک و با بازی کرک داگلاس در نقش "کلنل داکس" یکی از فیلم‌های پرحاشیه و به یاد ماندنی در سال ۱۹۵۷ بود. این فیلم بر پایه‌ی رمان پرفروشی ساخته شد و روایتی از ارتش فرانسه در جنگ جهانی اول را ترسیم می‌کند.
کرک داگلاس به همراه پسرانش مایکل (۴ ساله) و جوئل (یک ساله) به هنگام پیاده شدن از هواپیمایی در فرودگاه نیویورک.
تصویری از کرک داگلاس در صحنه‌ای از فیلم "قهرمان" محصول سال ۱۹۵۰. این صحنه از سوی انجمن عکاسان فیلم در آمریکا به عنوان "پراحساس‌ترین لحظه فیلم سال" برگزیده شد. رییس این انجمن در توضیح این انتخاب گفت: «تصویری که داگلاس در این صحنه از جنگجویی در هم شکسته ارائه می‌دهد، با ارزش‌تر از هزاران کلمه است. او تمام داستان یک "قهرمان" را روایت می‌کند.» کرک داگلاس برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اما ناکام ماند.
کرک داگلاس سوار قایقی در ونیز در سال ۱۹۵۳. داگلاس به بهانه‌ی نمایش فیلم "بد و زیبا" در جشنواره فیلم ونیز به این شهر سفر کرده بود.
کرک داگلاس در نقش ونسان ونگوگ، ‌نقاش شهیر هلندی در فیلم "شور زندگی" محصول سال ۱۹۵۶. بازی درخشان داگلاس در این فیلم بار دیگر نامزدی جایزه اسکار را برای وی به ارمغان آورد.
کرک داگلاس دو بار ازدواج کرد که ازدواج دوم وی بر خلاف ازدواج نخست، تا هم اکنون دوام داشته است. در این تصویر داگلاس به همراه همسر دومش، آن بایدنس و پسرش پیتر به هنگام گذراندن تعطیلات در موناکو دیده می‌شود.
کرک داگلاس در مجموع چهار فرزند دارد که دو پسرش مایکل و جوئل داگلاس از ازدواج نخست وی بوده‌اند. در این تصویر کرک داگلاس به همراه پسر دیگرش پیتر در سال ۱۹۶۷ دیده می‌شود.
کرک داگلاس در صحنه‌ای از فیلم "بیست‌هزار فرسنگ زیر دریا"، اقتباسی از رمان پرآوازه ژول ورن به کارگردانی ریچارد فلیشر. این فیلم محصول سال ۱۹۵۴ است.
صحنه‌ای از فیلم "اولیس" که در آن کرک داگلاس به همراه آنتونی کوئین بازی کرد
کرک داگلاس در کنار السا مارتینلی و ادوارد فرانس سر صحنه فیلمبرداری "مبارزه‌گر سرخپوست".
"آخرین قطار گان هیل"، فیلمی وسترن با بازی درخشان کرک داگلاس در نقش کلانتری که به دنبال اجرای عدالت برای قاتل همسر سرخپوستش است.
"جدال در اوکی کورال" فیلم وسترن دیگری است که کرک داگلاس در آن در کنار برت لنکستر مقابل دوربین قرار گرفت.
بازی در فیلم به یاد ماندنی"اسپارتاکوس" شهرت کرک داگلاس را دو چندان کرد و او را به یکی از ستارگان سینمای هالیوود مبدل ساخت. این فیلم از روى یکى از رمان‌هاى "هاوارد فاست" رمان نویس آمریکائى ساخته شده بود که تمامی کارهایش رمان‌هاى پرفروش و سرگرم کننده‌ی تاریخى ـ سیاسى بوده‌اند.
کرک داگلاس پس از اسپارتاکوس فیلم درخشان دیگری را در کارنامه‌ی فعالیت‌های حرفه‌ایش ثبت نکرد. طلسم ناکامی وی در دریافت جایزه اسکار اما در سال ۱۹۹۶ سرانجام شکسته شد. او به پاس ۵۰ سال حضور در صحنه‌ی سینما اسکار افتخاری را از آکادمی دریافت کرد.
کرک داگلاس و همسرش آن در کنار مایکل داگلاس و کارترین زتا جونز (هنرپیشه و همسر مایکل داگلاس).
در سال ۲۰۰۳ در فیلم کمدی "همه چیز در خانواده باقی می‌ماند" سه نسل از خانواده داگلاس‌ها در کنار یکدیگر در برابر دوربین ایستادند. در این فیلم کرک داگلاس، مایکل داگلاس و کامروه داگلاس (پسر مایکل داگلاس) ایفای نقش می‌کنند
آن و کرک داگلاس در مراسمی در شهر لس‌آنجلس در سال ۲۰۰۸.
پدر و پسر در کنار یکدیگر.
در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ کرک داگلاس با حضور بر روی سن جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به ملیسا لئو اهدا کرد.
ستاره کرک داگلاس در پیاده‌روی معروف "شهرت" در هالیوود.
 
 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Sunday 4 March 2012

هفت زن ایرانی برای آزادی و برابری بصورت گروهی برهنه شدند





گفته های این زنان چنین است: 1- برای شما که می خواهید و نمی توانید 2- برابری زن و مرد 3- برهنگی من، نه به سنگسار 4- برهنگی من، نه به................
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin