Saturday 29 October 2011

در باره یکی ازسپاهیان «حمید داوود آبادی» شخصی که مهدی خزعلی را در نمایشگاه مطبوعات بازجویی کرد

روز جمعه ۶ آبان فیلمی از دکتر مهدی خزعلی در نمایشگاه مطبوعات در برخی سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر گردید که نشان می دهد برخی از افراد وابسته به دستگاه های امنیتی و هواداران سید علی خامنه ای رهبر جمهور اسلامی پس از دوره کردن وی به دنبال آن هستند که با طرح سوالاتی جهت دار بتوانند احیانا بهانه ای برای بازداشت وی فراهم آورند.
به گزارش همبستگی نیوز شرح کوتاهی از این ماجرا در سایت شخصی مهدی خزعلی منتشر شده است ، در این یادداشت نوشته شده: «دکتر مهدی خزعلی به نمایشگاه مطبوعات واقع در مصلی تهران رفت و پس از حضوز در غرفه های اعتماد و شرق به اصرار غرفه داران روزنامه ی جوان [وابسته به اداره سیاسی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران] (در جوار فارس و کیهان) وارد غرفه ی آنان شد.»

در فیلم منتشره برخی سعی دارند با سوالاتی از قبیل اینکه «ولی فقیه تو کیست؟» ، «نامش چیست؟» فضایی را فراهم آورند که یا مهدی خزعلی پاسخی در جهت خواست آنها بدهد یا پاسخی دهد که در آینده شرایط برای بازداشت مجددش فراهم گردد. وی در پاسخ به سوالات آنان بیان می کند «شما ولی فقیه را بالاتر از خدا می دانید، ولی فقیه من کسی است که خبرگان منتخب مردم آن را انتخاب کنند» وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا آمریکا و اسرائیل از شما پشتیبانی می کنند و به شما امید دارند گفت:آمریکا و اسرائیل بیش از همه امیدش به جناح حاکم است به آنها که به نام دین و با استفاده از آیات و روایات دینی به دین ضربه می زنند و همه کار می کنند به آخوندهایی که به نام دین دزدی می کنند.

در میان افرادی که سوال می کردند شخصی که گویا هدایت دیگر سوال کنندگان را بر عهده داشت و بیش از دیگران سوالات جهت دار و هدفمند مطرح می نمود فردی به نام حمید داوود آبادی پژوهشگر وابسته به سپاه پاسداران می باشد . وی که نویسنده کتاب «از معراج برگشتگان» است با روزنامه ها و رسانه های وابسته به سپاه پاسداران ارتباط تنگاتنگ و مستمری دارد و پیشتر از اعضای کمیتۀ پیگیری ۴ دیپلمات [اعضا سپاه پاسداران] ربوده شده در لبنان بود.


حمید داوود آبادی که سوالاتش از مهدی خزعلی بیشتر شبیه بازجویی بود تحقیقی را در سال ۸۸ منتشر نمود که نشان می داد«ژرارد ژان فابین باتااوش» خبرنگار فرانسوی که در گزارش مذکور از آن به عنوان جاسوس کهنه کار فرانسوی نامبرده شده در تمام طول مدت اقامت آیت الله خمینی در پاریس و همینطور زمان بازگشت به تهران وی را همراهی می کرده است و در حال حاضر در تهران سکونت دارد و داوود آبادی به دلیل آگاهی از وضعیت ۴ ایرانی ربوده شده در لبنان با وی دیدار نموده است. انتشار این گزارش از سوی داوود آبادی به خوبی نشانگر ارتباط وی و وابستگیش به دستگاه امنیتی می باشد از آنجایی که در بخش هایی از گزارش مذکور نوشته است:«وقتی از او زمان ملاقاتش با گروگان ها را پرسیدم، گفت که سال ۱۳۷۵ بود و این درست زمانی بود که بر خلاف ادعای او، در آن زمان دیگر فالانژها آن قدرت گذشته را نداشته و زندان و پادگانی هم در اختیار نداشتند. وقتی که بیشتر سوال کردم، او که متوجه شد من کاملا بر اوضاع و احوال بیروت و لبنان تسلط دارم، گفت که با چشمان بسته به آن مکان منتقل شده و چیز دیگری به یاد نمی آورد.».لازم به توضیح است داوود آبادی در فیلم اخراجی ها نیز با مسعود دهنمکی همکاری داشته است.

.همبستگی نیوز

http://davodabadi.persianblog.ir/post/296
   برگرفته از وبلاگ http://asghar-joudi.com/2011/10/29/6549/
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

No comments:

Post a Comment